Da er det høst, gitt..

Tradisjonen tro har vi holdt bloggingen til et minimum i sommer, og jeg kan vel neppe skylde på det fine været som har vært heller, for det har ikke akkurat invitert til utendørsaktiviteter. Ikke for meg ihvertfall, det eneste jeg ønsker meg er en solskinns dag, skyfri himmel, en problemfri time i gode venners lag osv 😛 Men for å prøve å oppdatere resten av verden på det vi har gjort i sommer, så får vi vel kanskje starte sånn omtrent der vi avslutta sist, i juni.. hehe

Vi gikk LP-konkurranse igjen i juni (den 26) hos Schäferklubben i Oslo. Det gikk så dårlig at jeg ikke har lyst til å fortelle om det engang *ler* Med 0 på fellesdekk, ruta og hinderet, samt 5 på avstandskommando og helhet, så endte vi opp med imponerende 97.5 poeng! Wow, sant? Men for å ta det positive da, så fikk vi 8.5 på apportering, hvilket jeg er fornøyd med etter et par konkurranser med 7 pga dårlig fart inn og kjeksing i apportbukken.

Den 28 juni dro Camilla og jeg på Hove-festivalen i Arendal for å se Linkin Park. Vi er jo sånn passe store fans begge to, kan man si, og Camilla har hatt nedtelling i 200 dager eller noe sånt *ler* Konserten var selvsagt storveis, og vi har selvsagt noen mobilbilder av variabel kvalitet fra eventen:

Vi spanderte på oss hver vår t-skjorte 😉

Og Camilla fikk en midlertidig tattoo 😀

Vi fikk også se All Time Low, som vi også likte 😀

Det var bare oss og en håndfull til der, liksom *flir*

Chester Bennington on stage ❤

I slutten av juli dro Anne Grethe, Una, Merete, Camilla og jeg til Danmark for å stille hund (Vejen) og overnatte i telt – det har jeg ikke gjort siden jeg var ungdom en gang i forrige årtusen 😛 Jeg hadde meldt på mine på hver sin dag, Merete hadde meldt på Noah et par dager, Anne Grethe hadde meldt på et par hunder en dag her og en dag der *ler* I tillegg fant vi Siri og Jeanette i vårt nærmeste nabolag på campingen. En kveld kom også Per-Erik (valpekjøper av Anne Grethe) med sin Milo (Woodshine’s B-Rude), og Per-Erik hadde med seg gitaren sin, så vi hadde en koselig grillkveld (Siri hadde selvsagt med seg grill, Siri og Jeanette hadde med seg imponerende mye stæsj på telttur *ler*) med gitar og sang helt frem til ei dame kom strendende bort og befalte «NO MORE MUSIC».. hehehe

Stemningsbilde 😉

Nora var først ute i ilden av mine, hun ble stilt fredag den 29 juli for Tamas Jakkel (det var et par dommerbytter den dagen, vi meldte egentlig på for en irsk dommer, som ble byttet til en ungarsk dommer, og som på utstillingsdagen igjen ble byttet til Tamas Jakkel). Det gikk sånn tålelig greit, vi fikk excellent, men ikke CK. Kritikken var som følger:

Feminin head, a bit light in type, upright shoulders, short body, well angulated hind quarters, good coat quality, moved well.

Merete hadde selvsagt med seg kamera, så det ble selvsagt tatt noen bilder, om enn ikke de vanlige oppstillingsbildene, vi fant nemlig en fin stubbedings bikkjene måtte posere på *ler*

Fine Norrisen 😉

 

Nora skuer utover sitt kongerike, eller noe 😉

På lørdag var det Dinamor sin tur, vi håpet veldig på et cacib så hun kan bli internasjonal champion, men dommer Harry Tast var ikke overdrevent imponert over belgerene han fikk se den dagen, av 15 stilte belgere i 3 forskjellige varianter, var det en som fikk excellent og CK.. hehe 😉 Jeg tror vi så alle fargevarianter på sløyfene den dagen, inkludert et par jeg ikke hadde sett før – og da er jeg egentlig fornøyd med en blåsløyfe 😀 Kritikken er som følger:

Kraftig tæve med lang rektangulær krop, hovedet kunne være mere feminint og have mer paralelle linjer, store højt ansatte øron, rejalig hals, god vinkling, stram ryg, bra sommerpels, effektive bevegelser. 

Og vi tok selvsagt et bilde eller to av henne også:

Dinamor i sin vakre sommerpels 😉

Hun måtte selvsagt posere på stubbesaken hun også 😉

Dinamor syns rotta vi kjøpte på stevnet var veldig veldig fin 😀

Dina og Noah poserer mer eller mindre villig *ler*

De er virkelig vakre, disse to ❤

Syns jeg må ta med hvilken belger som fikk excellent den dagen også da, for det var skjønne Amaya, som ikke bare er halvsøster til Nora (samme far), men som også bor på Kløfta – det visste jeg faktisk ikke.. hehe

Amaya - Woodshine's Amaya Arzuaga

Og det ble selvsagt noen søster-bilder:

Amaya og Nora

Fortsatt Amaya og Nora 😛

Og selvsagt måtte de også posere på stubbesaken 😉

Så har jeg vært en tur i Stavanger i sommer, jeg var hang-around når Carina & Cane skulle delta i NM i NBF-rundering, Line & Rikke og Jeanette & Talli skulle delta i NM i NBF-spor 😀 Vi dro ned en uke før for litt oppkjøring til mesterskapet, så det ble litt trening av egen hund også. Nora fikk prøve seg på rundering bl.a, hvilket gikk «så der», hun var visst ikke så hypp på å gå helt inn til Bernt (figuranten) for å få belønning. Vi fikk også gått et forholdsvis vanskelig feltsøk, det var mye artig vind der, men jeg syns hun jobbet bra, jeg. Hun gir seg liksom ikke, selv om hun blir sendt ut igjen og igjen ❤ Vi gikk også et spor Bernt gikk ut til oss, og der også jobber hun helt utmerket, det eneste som var å utsette på det, var som vanlig hundeføreren, som stadig fikk beskjed om å bremse dyret litt *ler* Jeg tar det til etterretning 😉 Jeg var også figurant sjøl, hvilket er morsomt, jeg har jo ikke rare erfaringa med rundering sjøl. Jeg endte opp med å se sånn ut da:

Det var sånn passe vondt 😛

Det ble selvsagt tatt noen bilder der nede (borte?) også, og jeg gidder ikke å publisere alle, det er nok bilder i bloggen her allikevel, men et par skal vi ha med:

Woodshine's Nike - Nik har blitt ei fin jente ❤

Marthe sin Action (Lindjax Introducing Action) - fine malleballebabyen ❤

Nik jobber med å myke opp Bernt, han trenger en svarting 😉

Nik's søster Nemi (Woodshine's Nemisis) 🙂

Så noen bilder fra selve NM:

Carina og Cane går fvf - ganske konsentrerte begge to 😉

Cane avleverer metallapporten 🙂

Jeanette & Talli under springmarsj 🙂

Kelpiekryp er imponerende lavt!

Sånn etter det, har det egentlig ikke skjedd noe særlig på hundefronten, delvis fordi motivasjonen døde og ble begravet 6 fot under bakken etter sist LP-stevne, delvis fordi jeg har vært på kurs. Den 29 august begynte jeg på arbeidsavklaringskurs, fordi jeg – som tittelen insinuerer – vil ha avklart hvor arbeidsfør jeg er. Nå har halve kurset gått, og jeg har hatt det morsomt til nå, tro det eller ei *ler* Jeg trives tydeligvis bedre i menneskegrupper enn jeg trodde 😛 Nå blir det forhåpentligvis enda mer morsomt, for fra nå av skal jeg ut i praksis. Veit ikke helt hvor jeg skal eller hvor lenge jeg blir der, men jeg gleder meg! Jah, vi lærer å være positive på dette avklaringskurset *flir*

Sånn, da har jeg blogget ca 1200 ord og et ukjent antall bilder fra sommeren, da er det på tide å gi seg, kanskje? Ja, det syns jeg! 😛

4 tanker på “Da er det høst, gitt..

  1. Døhhhh… man LEKER ikke camping i Danmark vøtt!!! Klart man må ha med ustyr for enhver anledning *ler*. Ellers er jeg litt bekymret for all denne positiviteten altså, men om det resulterer i at du kan jobbe så er det jo fiiiiint :D.

  2. Fiiiin oppsummering med flotte bilder av vakre belgere! ❤ Menneh, du glemte å skrive at valpen vår har vært flink på valpeshow da. 😀 Også er det Nemi i fanget til Bernt, ikke Nik. 😀

Legg igjen en kommentar